FAQ

1. Vilka tjänster erbjuder ni ?

Vi erbjuder hemstädning, flyttstädning, kontorsstädning, trappstädning, fönsterputs, möbel och mattvätt samt ett flertal tilläggstjänster. Alltid med 100% nöjd kund garanti

2. Var finns ni ?

Företagets säte är i Alingsås kommun och vi erbjuder våra städtjänster till både privat -och företagskunder som befinner sig i mer än 20 kommuner runt om stor-Göteborg

3. Arbetar ni på helgdagar ?
Vi finns tillgängliga dygnet runt för att tillgodose allas behov.
4. Vad händer när jag bokar hemstädning ?
Vid första städtillfälle behöver du vara hemma för att möta upp vår personal och kvittera nycklar ifall du inte har möjlighet att vara hemma vid nästkommande städtillfällen. Därefter går ni igenom bostaden och du berättar för vår personal eventuella särskilda önskemål. Notera att första städtillfället tar längre tid än vanligt beroende på hur bostaden ser ut.
5. Hur ofta ska jag ha hemstädning ?
För att få bästa resultat och alltid ha ett rent hem rekommenderar vi att du har städhjälp en gång i veckan. Precis som de flesta av våra kunder.
6. Måste jag lämna nycklar till er ?
Du behöver inte lämna nycklar till oss så länge vi får tillgång till bostaden på ett annat sätt t.ex. tillfällig kod (gäller elektroniskt lås).
7. Får jag omboka/avboka tid ?

Gällande ombokning/avbokning ska ni informera oss minst ett par dagar innan städtillfället. Vid avbokning under en längre period (t.ex semester, resa) ska ni meddela oss minst 2 veckor i förväg I annat fall sker en debitering på 200kr inkl moms, efter RUT avdrag för varje städtillfälle som avbokas

8. Kommer det alltid samma personal vid samma tid ?
Bortsett vid sjukfrånvaro eller ledighet kommer det alltid samma personal vid den tidspunkten vi har kommit överens om.
9. Måste jag ha egen dammsugare hemma ?
Nej, vi tar alltid med oss professionell städutrustning och städmaterial för bästa möjliga resultat.
10. Behöver jag tänka på någontind innan städaren kommer ?
Gällande hemstädning behöver du se till så att det inte finns exempelvis leksaker, kläder m.m på golven. Gällande flyttstädning är det viktigt att samtliga vitvaror dras fram (om möjligt) så att personalen kan städ även bakom dem.
11. Ibland behöver jag hjälp med tvätt och strykning. Hur lång tid tar det ?

Generellt brukar det ta ca 1-3 timmar beroende på hur mycket kläder som ska tvättas/strykas

12. Ibland behöver jag hjälp med byte av sängkläder och disken. Hur mycket kostar det ?
När du bokar hemstädning med oss ingår byte av sängkläder samt urplockning av disk. Det är bara att säga till städaren.
13. Hur ofta fakturerar ni och hur kommer fakturan ?
Vi fakturerar en gång vid månadsskiftet och fakturan kommer via mail i början av nästkommande månad om inte annat önskas.
14. Priser
Alla priser som visas på hemsidan och som skickas via mail anges inkl moms, efter RUT avdrag för att ni ska enkelt kunna se den faktiska kostnaden ni betalar. Den 1/1 varje år justeras våra priser. Ni blir informerade om detta 1-2 månader i förväg.
15. Måste jag ansöka om RUT via Skatteverket ?
Nej, vi sköter hela processen åt er så att ni kan betala en total summa efter RUT avdrag
16. Tillkommer några framkörningskostnader ?
När du bokar städtjänster med oss tillkommer inga kostnader.
17. Vad ingår på en flyttstädning ?
När du bokar flyttstädning med oss det ingår ALLT. Inga undantag.
18. Har ni städgaranti ? Hur gör jag om jag inte är nöjd ?
Om du inte skulle vara nöjd efter utfört uppdrag har du alltidd rätt att inom 24h kontakta vår kundservice. Då kommer du omedelbart att få felet åtgärdat. Detta är en del av vår 100% Nöjd Kund-Garanti som alltid ingår.
19. Ingår städmaterial även för kontorsstädning ?
Vår professionell städutrustning ingår även för kontorsstädning. Däremot står du som kund för förbrukningsmaterial i dina lokaler. Du kan välja att få material från oss i ett lägre pris.
20. Vi vill ha kontorsstädning men inte på dagtid. Hur kan vi lösa det ?
Vi erbjuder våra tjänster dygnet runt, året om. Därför anpassar vi oss efter just dina behov.
Scroll to Top